פרויקט 'הרכבת הקלה' הנו נדבך מרכזי במערך התחבורה, בישראל. זהו פרויקט תשתית אדיר-ממדים שביצועו מציב אתגרים רבים. עבודות הקמת התחנה והמערכת כולה, נעשות בשיטות המקובלות בעולם, בעבודה בשטח עירוני בנוי, תוך מאמץ למזער את הפגיעה בשגרת החיים העירונית.
קו הרכבת הקלה הראשון של מטרופולין תל-אביב (אשר נקרא גם "הקו האדום") יצריך חפירות עשר תחנות תת-קרקעיות לאורך התוואי. חפירת מנהרות הרכבת בין תחנה לתחנה, נעשית בעומק של עשרים עד שלושים מטרים מתחת לפני הקרקע. דבר זה מתאפשר באמצעות מכונת המנהור TBM , המכונה "החפרפרת".
חברת נת"ע- נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ- הנה חברה אשר מבצעת עבודות להקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב.
תחילה, מבוצעות עבודות מקדימות לניטור מקרקעין הנמצאים בסמיכות לאתרי העבודה, באמצעות מכשיר הניטור, אשר מהווה אמצעי להבטחת-איכות מתקדם ובכך, מספק מידע בזמן אמת על סביבת העבודה. מכשיר הניטור מבטיח את תקינות ובטיחות העבודה באתר.
חברת אד הוק המתמחה במתן שירותי עבודות מורכבות בגובה, לוקחת חלק בפרויקט הרכבת הקלה בהתקנת מכשירי הניטור והפריזמות, תוך שימוש בסולמות ובחבלי סנפלינג.
העבודות מתבצעות בהתאם לתקנים הנהוגים כיום, והתקנת מכשירי הניטור נועדה לנקוט משנה זהירות, כמתחייב בחוק. בכל שלב בפרויקט "בניית הרכבת הקלה" עובד צוות מקצועי בעל ניסיון רב בעבודות בניה ותכנון בפרויקטים גדולים ובתנאי סביבה מורכבים.
שם הלקוח:
China Railway Tunnel Group
שנת ביצוע:
2017
עיר:
תל אביב